Regulamin sklepu
1. Postanowienia wstępne
1.1. Niniejszy Regulamin określa warunki sprzedaży produktów za pośrednictwem sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.baj-ka.pl.
1.2. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość dokonywania zmian w Regulaminie w dowolnym momencie. O zmianie Regulaminu Klient zostanie poinformowany podczas logowania do Serwisu. Warunkiem korzystania z Serwisu będzie zaakceptowanie zmienionego Regulaminu. W przypadku niezaakceptowania zmiany Regulaminu, Konto Klienta zostanie usunięte a umowa zawarta z Klientem rozwiązana. Zmiana Regulaminu nie wpływa na realizację Umów sprzedaży Produktów zawartych za pośrednictwem Serwisu przed dokonaniem tej zmiany.
1.3. Właścicielem sklepu jest firma:
ALK Adam Litwiniuk, Ul. Chmielna 6, 05-800 Pruszków, NIP: 534 227 16 50, REGON: 368419550
2. Definicje
2.1 Regulamin – niniejszy regulamin, określający warunki sprzedaży Produktów za pośrednictwem Serwisu
2.2. Kupujący – osoba fizyczna nabywająca Produkty za pośrednictwem Serwisu
2.3. Konto Klienta – konto utworzone w ramach Serwisu, zgodnie z postanowieniami Regulaminu Serwisu, umożliwiające Klientowi korzystanie z usług świadczonych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Serwisu.
2.4. Produkty – produkty sprzedawane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Serwisu.
2.5 Serwis – strona internetowa www.baj-ka.pl, zwana również “Sklepem”
Sprzedawca – Adam Litwiniuk, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą ALK Adam Litwiniuk zarejestrowaną pod adresem: ul. Chmielna 6, 05-800 Pruszków NIP: 534 227 16 50, REGON: 368419550. Dane kontaktowe: e-mail: sklep@baj-ka.pl, telefon 606645037
2.6. Strony – Sprzedawca oraz Kupujący.
2.7. Umowa – umowa sprzedaży Produktów zawarta przez Klienta i Sprzedawcę za pośrednictwem Serwisu
2.8. Zamówienie – złożona przez Klienta oferta nabycia Produktów prezentowanych w ramach Serwisu.
2.9. Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
3. Rejestracja
3.1. W celu dokonania rejestracji należy na stronie internetowej Sklepu wybrać zakładkę „Rejestracja”, a następnie podać swój e-mail oraz hasło.
Na podany przez Klienta adres e-mail, wysłana zostanie wiadomość e-mail z linkiem aktywującym konto w Sklepie internetowym.
3.2. Po kliknięciu w link aktywacyjny, Klient zostanie przekierowany na stronę logowania. Po zalogowaniu się w Sklepie internetowym poprzez wpisanie loginu i hasła, Klient wypełnia formularz rejestracyjny wpisując imię i nazwisko, telefon oraz adres.
3.3. W wyniku prawidłowo dokonanej rejestracji, Klient otrzymuje dostęp do utworzonego dla niego konta, z którego może korzystać w ramach Sklepu internetowego po podaniu zgłoszonego podczas rejestracji adresu e-mail oraz hasła (logowanie).
4. Sprzedaż produktów
4.1. Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar.
Na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
4.2. Właściciel Sklepu internetowego zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie, kosztów wysyłki, wprowadzania nowych towarów do oferty Sklepu internetowego, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu internetowego, bądź wprowadzania w nich zmian. Powyższe nie ma wpływu na Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży, które będą realizowane na dotychczasowych zasadach.
4.3. Sklep internetowy realizuje Zamówienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wysyłka poza granicę Rzeczypospolitej Polskiej jest możliwa wyłącznie po wcześniejszym ustaleniu takiego faktu ze sprzedawcą, wysyłając zapytanie na adres sklep@baj-ka.pl przed finalizacją zamówienia.
4.4. Kupujący może zarejestrować się w Sklepie tj. założyć w nim Konto lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.
4.5. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
4.6. Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
4.7. Po złożeniu Zamówienia, na wskazany przez Klienta adres e-mail wysyłana jest wiadomość, potwierdzająca złożenie Zamówienia.
4.8. Realizowane będą wyłącznie prawidłowo złożone Zamówienia. Przez prawidłowo złożone Zamówienie rozumie się wprowadzenie przez Klienta wszystkich danych niezbędnych do zawarcia i realizacji umowy.
4.9. Jednocześnie Zamówienie nie będzie zrealizowane w przypadku:
– podania przez Klienta nieprawidłowych lub nieprawdziwych danych teleadresowych stanowiących miejsce doręczenia przesyłki;
– podjęcia prób łamania zabezpieczeń Sklepu internetowego, wykorzystanie Sklepu internetowego niezgodne z przeznaczeniem, lub w przypadku gdy występuje inna próba oszustwa, przez co należy rozumieć każde działanie Klienta, w związku ze złożeniem i realizacją Zamówienia, które jest niezgodne z prawem.
5. Sposoby płatności oraz wysyłki
5.1. Formą płatności obowiązującą w Sklepie internetowym jest płatność, tradycyjnym przelewem na konto Sprzedawcy, przelewem online za pośrednictwem serwisu Przelewy24 i za pobraniem.
5.2. Kupujący dokonując zakupów w Sklepie akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę.
5.3. Czas realizacji zamówienia tj. czas od momentu potwierdzenia płatności przez Klienta do momentu wysłania zakupionych Produktów wynosi 1-5 dni roboczych.
5.4. Brak zapłaty ceny Produktu oraz kosztów dostawy przez Klienta w terminie 3 dni od złożenia Zamówienia jest uważany za odstąpienie przez niego od Umowy.
5.5. Dostawa Produktów jest dokonywana w wybrany przez Klienta sposób, wybrany w Zamówieniu spośród sposobów dostawy zaproponowanych przez Sprzedawcę.
5.6. Dostawa jest dokonywana przez podmioty trzecie i termin jej realizacji jest zależny od tych podmiotów.
5.7. Klient jest zobowiązany do sprawdzenia stanu przesyłki w chwili jej odbioru. W razie stwierdzenia uszkodzenia lub w razie podejrzenia, iż została uszkodzona, Klient powinien sporządzić protokół uszkodzeń, zawierający szczegółowy opis stanu przesyłki, podpisany przez osobę doręczającego przesyłkę. Niedopełnienie tych obowiązków, nie pozbawia Klienta uprawnień wynikających z obowiązujących przepisów.
6. Zwroty
6.1. Umowa zawarta zgodnie z postanowieniami niniejszego rozdziału stanowi umowę zawieraną na odległość w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (zwanej dalej „Ustawą”).
6.2. Klient ma prawo odstąpić od umowy, bez podawania przyczyny, w terminie 14 dni, w którym Konsument wszedł w posiadanie towaru, lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego towar, z zastrzeżeniem § 7 Regulaminu,
6.3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy należy poinformować o tym Sprzedawcę drogą mailową na adres: sklep@baj-ka.pl lub drogą pocztową na adres: BajKa, Adam Litwiniuk, ul. Chmielna 6, 05-800 Pruszków. Informacja musi zawierać Imię i Nazwisko klienta, numer zamówienia i/lub dokument sprzedaży.
6.4. W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
6.5. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
6.6. Koszt wysyłki zwracanych Produktów ponosi Klient.
6.7. Klient odpowiada za zmniejszenie wartości rzeczy (Produktów) wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
7. Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
7.1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
W której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
8. Reklamacje
8.1. Zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczania rzeczy należytej jakości oraz pozbawione wad w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
8.2. W razie wystąpienia w Produkcie: niezgodności z umową, wad fizycznych oraz uszkodzeń powstałych w toku dostawy, Klient ma prawo skorzystania z opisanego poniżej postępowania reklamacyjnego.
8.3. Reklamacja zgłaszana jest przez przesłanie Produktu na adres Sprzedającego, wraz z pisemnym oświadczeniem o woli skorzystania z procedury reklamacyjnej (Sprzedający nie przyjmuje przesyłek za pobraniem).
8.4. Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o woli skorzystania z procedury reklamacyjnej oraz Produktu.
8.5. W razie uwzględnienia reklamacji, Produkt zostanie naprawiony lub wymieniony na identyczny Produkt pozbawiony wad. W razie braku możliwości dokonania naprawy lub wymiany, Sprzedawca zwróci Klientowi cenę Produktu, na wskazany przez Klienta rachunek bankowy
8.6. W razie nieuwzględnienia reklamacji, Sprzedający poinformuje o tym Klienta, który może odebrać Produkt od Sprzedającego.
9. Postanowienia końcowe
9.1. Prawem właściwym w odniesieniu do Usług świadczonych (w tym także umów sprzedaży Produktów) na podstawie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.